• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Vormgevers van mobiliteit

  • Home
  • Over ons
  • Expertise
    • Planvorming, (omgevings-)visie en beleid
    • Verkeerskundig ontwerp & audits
    • Advies, ondersteuning & project management
    • Onderzoek, veldwerk & (big-)data
    • Verkeers- & milieumodellering
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Nieuws
  • Inloggen telpunten

oktober 9, 2017 Door: Melvine

Verkeersstudie Orvelte

Datum: 16/19/2017

Orvelte is een van de mooiste dorpen in Drenthe en van Nederland (volgens lezers van de ANWB Kampioen staat Orvelte in de top vijf). De monumentale boerderijen, de goed onderhouden woningen, de statige bomen, mooie tuinen en straten, met kinderkopjes en oude klinkers, geven het dorp een unieke sfeer. En je voelt het direct “in dit prachtige dorp wordt geleefd en gewerkt.”

Wervende teksten, toch ook en misschien wel vooral, gericht op het trekken van bezoekers naar het dorp. Deze bezoekers komen echter vaak met de auto en dit autoverkeer veroorzaakt, ondanks dat het dorp nagenoeg volledig voetgangerszone is, overlast.

Wij hebben samen met (een afvaardiging van) de inwoners van het dorp en samen met en in opdracht van de gemeente Midden-Drenthe een pakket aan maatregelen opgesteld dat de overlast moet tegengaan. Voorafgaand aan de studie is nadrukkelijk meegegeven dat het niet de bedoeling is om het volledige dorp her in te richten, maar om met behulp van beperkte en eenvoudig te realiseren maatregelen de situatie in het dorp te verbeteren. Uit eindelijk is gekomen tot een principe pakket aan maatregelen dat zich overwegend richt op het beter en tijdig informeren van het (onbekende) toeristische verkeer en het anders situeren van de toegangen naar de parkeerlocaties en de begrenzingen van het voetgangersgebied. Ter afronding van het project wordt de planvorming in het najaar voorgelegd aan de inwoners van Orvelte.

Filed Under: Nieuws

Nieuws

  • Dashboard Bereikbaarheid Zuidas
  • Geert-Jan Wilbrink versterkt ons team
  • Tracéverkenning N35 Mariënheem-Nijverdal
  • LVO-studie Zanddijk (Yerseke)
  • Parkeeronderzoek /-model centrumgebied Coevorden
  • Nota Parkeren gemeente Dalfsen

Primary Sidebar

Zoeken

Informatie

  • Home
  • Over ons
  • Expertise
    • Planvorming, (omgevings-)visie en beleid
    • Verkeerskundig ontwerp & audits
    • Advies, ondersteuning & project management
    • Onderzoek, veldwerk & (big-)data
    • Verkeers- & milieumodellering
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Nieuws
  • Inloggen telpunten

Nieuws

  • Dashboard Bereikbaarheid Zuidas
  • Geert-Jan Wilbrink versterkt ons team
  • Tracéverkenning N35 Mariënheem-Nijverdal
  • LVO-studie Zanddijk (Yerseke)
  • Parkeeronderzoek /-model centrumgebied Coevorden

Footer

Bureauprofiel

BVA Verkeersadviezen adviseert opdrachtgevers bij vraagstukken over verkeer, vervoer, mobiliteit en infrastructuur. Daarbij bieden wij ondersteuning over de gehele breedte van het vakgebied.

Bij ons staan brede vakkennis, flexibiliteit, slagkracht, korte lijnen en aandacht voor de klant centraal. Onderwerpen waarin wij een grote ervaring hebben opgebouwd zijn o.a. verkeersveiligheid, verkeersmodellering, parkeren, verkeerskundig ontwerp, dorps- en stedelijke verkeerscirculatie, ontsluitingsstructuren, 30- en 60 km-zones en fietsinfrastructuur.

Zoeken

Informatie

  • Home
  • Over ons
  • Expertise
    • Planvorming, (omgevings-)visie en beleid
    • Verkeerskundig ontwerp & audits
    • Advies, ondersteuning & project management
    • Onderzoek, veldwerk & (big-)data
    • Verkeers- & milieumodellering
  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Nieuws
  • Inloggen telpunten

© 2019 Copyright BVA Verkeersadviezen - Alle rechten voorbehouden · Stationsplein 6 · 8011 CW Zwolle · T 038 - 460 67 47 · E info@bvaverkeer.nl · Sitemap