Loopruimte onderzoek Amsterdam
In 2017 heeft de gemeente Amsterdam de loopruimte geïnventariseerd op het zogenaamde Plusnet voetganger. Het Plusnet betreft de hoofdvoetgangersroutes binnen de stad, waaraan specifieke kwaliteitseisen zijn gesteld. Tijdens het onderzoek is de hoeveelheid fysiek beschikbare loopruimte voor voetgangers op het Plusnet in kaart gebracht. Uit het onderzoek is gebleken dat er te weinig loopruimte beschikbaar is omdat de voetpaden vaak te smal zijn/ niet aanwezig zijn en de beschikbare loopruimte vaak wordt geclaimd door objecten. Sinds de uitvoering van dit onderzoek zijn een aantal straten in Amsterdam heringericht, waaronder wegen die bij het Plusnet voetganger horen. Om te kunnen bepalen of deze herinrichtingen een positieve invloed hebben op de loopruimte, heeft BVA Verkeersadviezen op deze straten opnieuw een loopruimte onderzoek uitgevoerd.
Onderzoek, veldwerk & (big-)data
BVA Verkeersadviezen Verkeersadviezen is al sinds de jaren ’80 een deskundige en betrouwbare partner op het gebied van verkeer- en vervoersonderzoek. Hierbij brengen wij de mobiliteits- en verkeerspatronen terug naar de essentie.
Meer weten?